پاورپوینت ارزشیابی کیفی و توصیفی
ارزشیابی کیفی – توصیفی شیوه ای از ارزش یابی تحصیلی است که اطلاعات لازم و معتبر و مستند برای شناخت دقیق و همهجانبهی فراگیران در ابعاد مختلف یادگیری، با استفاده از روشها و ابزارهای مناسب سنجش،همانند آزمونها (بهویژه آزمونهای عملکردی) پوشه کار، مشاهده ،در حول فرایند یاددهی – یادگیری فراهم مینماید تا براساس آن بازخوردهای کیفی – توصیفی موردنیاز، برای کمک به یادگیری بهتر در فضای روانی – عاطفی مطلوبتر، ارائه گردد. بنابراین بهطور اجمال میتوان گفت که نظام ارزشیابی کیفی – توصیفی نوعی ارزشیابی است که:
الف) زمینهی مشارکت فعال دانشآموز و والدین را در فرایند ارزشیابی فراهم مینماید.
ب) در جمعآوری اطلاعات از ابزارهای متنوع و جدید برای افزایش اعتبار اطلاعات استفاده مینماید.
ج) معلم و شورای مدرسه با جمعبندی، تحلیل و تفسیر دقیق اطلاعات و با توجه به ابعاد مختلف یادگیری و عاطفی و مهارتی درخصوص ارتقاء دانشآموز به پایهی بالاتر تصمیمگیری مینمایند.
د) از نتایج سنجش و ارزشیابی در رفع موانع یادگیری دانشآموز در طول فرایند یاددهی- یادگیری استفاده میشود.
هـ) با تسهیل شـرایط ارتقاء و مداخلههای مناسـب در زمان مقتضی از افت تحصیلی تا حد قابلتوجهی جلوگیری مینماید.
و) متناسب با نیاز دانشآموزان از بازخوردهای کیفی با عبارتهای واضح و روشن که منجر به تشویق و ترغیب دانشآموز برای تلاش بیشتر شود استفاده میشود.
ز) در جهت تقویت فعالیتهای گروهی تلاش مینماید.
دانلود پاورپوینت ارزشیابی کیفی و توصیفی
سایت تدریس ایران(teach98.ir)