طراحی واحد یادگیری-آموزش حجم پایه ششم
چکیده:
ما برای انتخاب موضوعی که بتوانیم روی آن مطالعه و تحقیق کرده و سپس راهکار صحیح،قابلفهم و درعینحال سادهای
را ارائه دهیم،با چند تن از مدرسان پایه پنجم و ششم درباره سرفصلهای مختلف درس ریاضی به گفتگو.پرداختیم و نهایتاً
به این نتیجه رسیدیم که اکثر دانش آموزان در مبحث حجم با مشکل مواجهاند و نمیتوانند آن را بهدرستی بفهمند.برای
اینکه دلیل این مسئله را بفهمیم به مطالعه و مشاهده و مباحثه پرداختیم و پس از مطرح نمودن موضوع با یک
روانشناس،دریافتیم که مفهوم حجم یک موضوع انتزاعی و ذهنی است و عینی و ملموس نمیباشد. پس از آن
بررسیهایمان را از دیدگاه دانش آموزان ادامه دادیم و دریافتیم که کودکان در فراگیری مفاهیم قابللمس و درک بسیار
راحتتر و سریعتر است؛ پس به این نتیجه رسیدیم ازآنجاکه مبحث حجم تنها محاسبه عددی نیست دانشآموز باید ابتدا
موضوع بعد سوم و.مفهوم گنجایش را درک کند سپس بتواند بهراحتی آن را محاسبه نموده و برای اندازهگیری حجم اشکال
متفاوت راهکارهای گوناگونی را ارائه دهد.بنابراین برای تفهیم این موضوع انتزاعی به دنبال روشی عینی رفتیم و.پس از
بررسیهای علمی پژوهشی درنهایت فرمول قابلفهم و راهکاری ترکیبی از مشاهده و…….. را به دست اوردیم و تصمیم
گرفتیم با اجرای ان در کلاس و درگیر کردن ذهن کودکان با آنچه میدیدند و درکی که از مشاهده خود داشتند مفهوم حجم
را آموزش دهیم بهطوریکه دانشآموز بهراحتی و برای همیشه آن را را درک کند و راهحل محاسبه حجم برایش درونی
شود.
این بسته شامل:
- مقاله
- یادگیری مشارکتی درس اندازه گیری حجم اشکال هندسی ششم دبستان
- الگوی ذهنی میباشد
- کپی برداری از محصولات غیر رایگان پیگرد قانونی دارد
- فایل ها فشرده شده می باشند و برای باز کردن آن،از برنامه ی winrar استفاده کنید
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.