کتاب پاسخ نامه ی مسابقات ریاضی نهم مرشد

بازدید: 537 بازدید

کتاب پاسخ نامه ی مسابقات ریاضی نهم مرشد

 

کتاب مسابقات ریاضی نهم مرشد مبتکران در دو جلد چاپ شده است، که جلد اول بانک سوالات تستی و جلد دوم شامل نکات درسی و پاسخ نامه تشریحی است. برای این کتاب درس نامه ای در نظر گرفته نشده است، بنابراین مخاطبین این کتاب دانش آموزانی هستند که مفاهیم اولیه را به خوبی فرا گرفته اند. در واقع از کتاب مسابقات ریاضی نهم مرشد مبتکران می توان به عنوان منبعی برای آمادگی برای آزمون های تیزهوشان، المپیاد، ورودی مدارس ، کنکورهای سراسری  و … استفاده کرد. تست های کتاب بر اساس سرفصل کتاب درسی طبقه بندی شده اند. فهرست این کتاب اطلاعات دقیقی از آن را منتقل نمی کند، زیرا تنها شامل صفحات شروع هر فصل و پاسخ نامه کلیدی است.

 

آموزش (درسنامه)

کتاب مسابقات ریاضی نهم مرشد مبتکران فاقد درس نامه می باشد. شرط استفاده ازین کتاب تسلط کافی بر مطالب درسی است. بنابراین ازین کتاب نمیتوان به عنوان منبع آموزشی استفاده کرد، هرچند که در حل تشریحی سوالات هر جا که لازم باشد، نکته و درس نامه به صورت کامل بیان شده است. شاید بهتر بود تمام این نکات به عنوان درس نامه در جلد اول کتاب مسابقات ریاضی نهم مرشد مبتکران آورده می شد.

 

تست (تمرین)

جلد اول کتاب مسابقات ریاضی نهم مرشد مبتکران شامل ۳۰۰۰ سوال تستی مختلف است. در واقع این کتاب می تواند تنها به عنوان یک منبع آزمون تستی مورد استفاده قرار گیرد. تست های متنوعی که از آزمون های سرشناسی همچون تیزهوشان، انرژی اتمی، مدارس نمونه دولتی، المپیاد های ریاضی داخلی و خارجی، کنکور سراسری و … با ذکر منبع آورده شده اند. تست های کتاب مسابقات ریاضی نهم مرشد مبتکران از آسان به مشکل طبق سر فصل های کتاب درسی در بخش های مجزا آورده شده اند. برخی از تست ها که بنا بر نظر نویسنده تست های مشکلی هستند با علامت نامه مشخص شده اند که برای حل آن ها ابتدا دانش آموز باید نکته مورد نظر را  مطالعه کند. هر چند که حل بسیاری ازین تست های مشکل برای دانش آموزانی که بر مطالب درسی تسلط دارند، ساده است.

نکته قابل توجه در کتاب مسابقات ریاضی نهم مرشد مبتکران اشاره به مبحث بسط خیام-نیوتن همچنین مثال های متنوعی از اتحاد های اویلر و لاگرانژ در فصل عبارات جبری است که این موضوع در کمتر کتابی دیده شده است. در پایان هر فصل پاسخ نامه کلیدی نیز وجود دارد که این امر به دانش آموز کمک می کند تا جواب خود را بدون دیدن پاسخ تشریحی چک کند. بخش پایانی کتاب مسابقات ریاضی نهم مرشد مبتکران شامل چند آزمون مختلف از آزمون های ورودی و تیزهوشان سال های ۹۶-۹۷ و ۹۷-۹۸ با پاسخ کلیدی و تشریحی است.

جلد دوم کتاب مسابقات ریاضی نهم مرشد مبتکران شامل پاسخ  تشریحی سوالات و بیش از ۶۰۰ نکته کلیدی است

که برای حل سوالات مشکل استفاده می شود و با کادری سبز رنگ مشخص شده اند. نکات ذکر شده در این کتاب به عنوان نکات کلیدی در حل سوالات آزمون های مختلف به کار برده می شود. به طوریکه حتی اگر دانش آموز روی مطالب کتاب درسی تسلط کافی نداشته باشد با مطالعه این نکات می تواند نیاز خود را تا حدی برآورده سازد. این کتاب فاقد تست های ترکیبی و خلاقیتی است. همچنین تستی در مورد مباحث قوانین دمورگان در مجموعه ها و اصل جمع و ضرب در فصل اول در این کتاب موجود نیست.

خرید

کد تخفیف ۲۵ هزارتومانی (خرید بالای ۱۰۰ هزار تومان)(اولین خرید)

REF7JNDSUZ0SK