کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول

بازدید: 343 بازدید

کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول

کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول

 

در قسمتی از این کتاب می خوانیم: آقای جونز مالک مزرعه مانر به اندازه ای غرق در افکارش بود که شب وقتی در مرغدانی را قفل کرد از یاد برد که دریچه ی بالای آن را هم ببندد.

تلوتلو خوران به همراه نور فانوسش که فضا را روشن کرده بود، مسیر حیاط را پیمود تا اینکه… کتاب «قلعه‌ی حیوانات» اثر رمان‌نویس و روزنامه‌نگار مشهور، «جورج اورول»، را «زهره شیشه چی» ترجمه کرده است.

این رمان زبانی ساده، روان و طنزآمیز دارد. در جای‌جای این کتاب به‌ کرات با کاراکترهایی آشنا می‌شویم که هریک سمبل طبقه یا قشر خاصی از جامعه هستند.

اورول در این رمان برای به تصویر کشیدن هر یک از این طبقات و قشرها از حیوانات استفاده می‌کند.

برای مثال بنجامین یکی از این حیوانات است که نماد آن قشر صوفی‌ مآب جامعه است که همواره منزوی است و امیدی به تغییر ندارد و یکی از کلیدی‌ ترین جملات کتاب مربوط به باورهای او نسبت به لایتغیر بودن زندگی است. 

این چیزی نیست جز محکوم‌ کردن انقلاب‌های سوسیالیستی توسط افرادی که معتقدند ریشه‌ی استثمار و ستم طبقاتی همواره پا برجا خواهد بود و جامعه‌ آرمانی سوسیالیست‌ها تحقق نخواهد پذیرفت.

اورول خود جزو کسانی بود که به نقاط مختلفی سفر کرده و همواره کشورهای سوسیالیستی را از نزدیک دیده بود.

او از منتقدان انقلاب‌های سوسیالیستی بود. نویسنده به‌ خوبی توانسته در قالب یک داستان نمادین، بسیاری از واقعیت‌های اجتماعی و سیاسی یک جامعه را توصیف کند.

کتاب حاضر را انتشارات «داریوش» منتشر کرده و در اختیار مخاطبان قرار داده است و توسط هافکو به فروش میرسد.

خرید

کد تخفیف ۲۵ هزارتومانی (خرید بالای ۱۰۰ هزار تومان)(اولین خرید)

REF7JNDSUZ0SK