چند بازی و فعالیت برای تقویت دقت و تمرکز

بازدید: 1322 بازدید
چند بازی و فعالیت برای تقویت دقت و تمرکز
teach98.ir

چند بازی و فعالیت برای تقویت دقت و تمرکز

?کارباقیچی

اجازه بدهید کودک کار با قیچی را فرا بگیرد. ابتدا کودک تنها می تواند خطوط صاف را قیچی کند اما به مرور یاد می گیرد اشکال هندسی را در آورد و همین کار نه تنها به افزایش خلاقیت در او کمک می کند بلکه مهارت های ظریف انگشتان و هماهنگی چشم و دست او را هم تقویت می کند.

? غذا خوردن بادست

شاید باور نکنید اما غذا خوردن با دست و به دهان بردن مواد غذایی و کندن آن با دندان همگی به تقویت عضلات سرانگشت کودکان کمک می کند. در 4 سالگی کودک شما باید بتواند با چاقو مواد خام را تکه کند. این کار به هماهنگی چشم و دست او کمک می کند پس اگر توانایی این کار را ندارد با او تمرین نکنید و آن را به بعد موکول کنید.

?لباس پوشیدن

به کودک فرصت دهید تنهایی لباس پوشیدن را بیاموزد. ابتدا از پوشیدن جوراب، کفش، شلوار و لباس شروع کنید و به تدریج دکمه بستن و بالاکشیدن زیپ و بستن بند کفش را به کودک آموزش دهید.

?نقاشی کردن

نقاشی چه با دست چه قلمو چه اسفنج تمرین خوبی برای سرانگشتان کودکان است. سعی کنید به کودک ابزارهای مختلفی بدهید و او را با انواع تکنیک ها مثل آبرنگ، گواش، مدادرنگی، مدادشمعی و… آشنا کنید.

?باز کردن در بطری

تمام کودکان به این کار علاقه نشان می دهند. بطری هایی با سایزهای مختلف ر اختیار کودک بگذارید و اجازه دهید با باز کردن در آنها سر انگشتان خود را تقویت کند.

?خمیربازی

خمیربازی، گل رس یا حتی خمیر نان در اختیار کودکتان بگذارید و اجازه دهید ابتدا اشکال ساده تری مثل توپ و مار و به مرور اشکال پیچیده تری بسازد.

?بازی نقاشی کشیدن با قلم های درشت

برخی مدادرنگی ها و ماژیک ها از انواع معمولی قطورتر هستند. در صورتی که فرزندتان در گرفتن مشکل دارد از این نوع قلم ها استفاده کنی. بعد به مرور سایز مدادها را کوچک تر کرده و در نهایت از انواع چوبی با اندازه معمولی استفاده کنید.

?بازی نخ کردن

مهره و مرواریدهای گوناگون در سایزهای مختلف بخرید و از کودک بخواهید آنها را درون نخ کند و برای اعضای خانواده دستبند یا گردنبند درست کند. حتی می توانید از برخی مواد غذایی مثل انواعی از ماکارونی ها برای این کار استفاده کرد.