معرفی رشته-زبان انگلیسی

بازدید: 1126 بازدید
معرفی رشته-زبان انگلیسی
teach98.ir

معرفی رشته-زبان انگلیسی

رشته زبان انگلیسی که در دانشکده زبان دانشگاه‌ها عرضه می‌گردد و آنچه قابل بیان است عبارتست از اینکه تحصیل در این رشته‌ها قابلیت‌ها و توانایی ما را برای دبیری زبان فراهم می‌نماید. تحصیلات دانشگاهی رشته زبان انگلیسی اگر همراه با تلاش و پیگیری‌های مستمر دانشجو صورت پذیرد و در طول تحصیل خود همت خود را به صورت کامل بر مطالعه آثار خارجی قرار دهد امکان فعالیت در بخش‌های تخصصی‌تر را می‌تواند بعهده بگیرد.

 

درسهای رشته :

۱ آثار کلاسیک
۲ آزمون سازی
۳ آزمون سازی زبان
۴ آواشناسی آموزشی
۵ آواشناسی انگلیسی
۶ ادبیات آمریکا
۷ ادبیات اروپا
۸ ادبیات قرن ۱۸
۹ اصول و روش تحقیق1

۱۰ اصول و روش تحقیق 2

۱۱ اصول و روش تدریس زبانهای خارجی
۱۲ اصول و روش تدریس مهارتها
۱۳ اصول و روش ترجمه
۱۴ انگلیسی با اهداف ویژه
۱۵ بررسی آثار ترجمه شده اسلامی ۱
۱۶ بررسی اثار ترجمه شده اسلامی ۲
۱۷ بیان شفاهی داستان ۱
۱۸ بیان شفاهی داستان ۲
۱۹ پایان‌نامه

۲۰ تجزیه و تحلیل کلام

۲۱ ترجمه متون ادبی
۲۲ ترجمه متون ادبی ۱
۲۳ ترجمه متون ساده
۲۴ ترجمه متون ساده ۱
۲۵ ترجمه متون ساده ۲
۲۶ تکنولوژی اطلاع رسانی و آمار
۲۷ جامعه شناسی زبان
۲۸ خواندن متون مطبوعاتی
۲۹ خواندن و درک مفاهیم1

۳۰ خواندن و درک مفاهیم2

۳۱ خواندن و درک مفاهیم ۳
۳۲ داستان کوتاه
۳۳ درآمدی بر ادبیات ۱
۳۴ درآمدی به ادبیات ۲
۳۵ دستور نگارش ۱
۳۶ دستور نگارش ۲
۳۷ دوره تجدید حیات ادبی
۳۸ رمان ۱
۳۹ رمان2

۴۰ روانشناسی زبان

۴۱ روش تحقیق در مسائل آموزشی زبان
۴۲ روش تدریس زبان انگلیسی
۴۳ روش تدریس عملی
۴۴ زبان دوم ۱
۴۵ زبان دوم ۲
۴۶ زبان دوم ۳
۴۷ زبان دوم ۴
۴۸ زبان دوم انگلیسی ۱
۴۹ زبانشناسی و تحلیل خطاها

۵۰ زبانشناسی و دستور تاویلی

۵۱ زبانشناسی کاربردی
۵۲ سمینار ادبیات کارشناسی ارشد
۵۳ سمینار مسائل آموزش زبان
۵۴ سیری در تاریخ ادبیات ۱
۵۵ سیری در تاریخ ادبیات ۲
۵۶ سیری در تاریخ ادبیات ۳
۵۷ شعر انگلیسی
۵۸ شعر معاصر
۵۹ شعرای رمانتیک

۶۰ شناخت ادبیاتc

61 فنون و صناعات ادبی
۶۲ فنون یادگیری زبان
۶۳ قصه بلند و کوتاه
۶۴ گفت و شنود آزمایشگاه ۱
۶۵ گفت و شنود آزمایشگاه ۲
۶۶ متافیزیک و میلتون
۶۷ متون برگزیده نثر ادبی
۶۸ مسائل زبانشناسی
۶۹ مقاله نویسی

۷۰ مکالمه موضوعی

۷۱ مکتبهای ادبی ۱
۷۲ نامه‌نگاری انگلیسی
۷۳ نقد ادبی
۷۴ نقد ادبی ۱
۷۵ نقد ادبی ۲
۷۶ نگارش پیشرفته
۷۷ نمایشنامه ۱
۷۸ نمایشنامه ۲
۷۹ نمایشنامه معاصر جهان

۸۰ نمایشنامه نویسان معاصر انگلیسی

۸۱ نمونه‌های شعر انگلیسی
۸۲ نمونه‌های نثر ساده انگلیسی
۸۳ کاربرد اصطلاحات و تعبیرات در ترجمه
۸۴ کلیات زبانشناسی ۱
۸۵ کلیات زبانشناسی ۲

بازار کار و آینده شغلی:

ارتباط بین دانشگاه و صنعت چند سالی است که رو به بهبود گذاشته اما این ارتباط که باید رابطه‌ای مستقیم و کاربردی باشد و در دانشگاه دروسی تدریس شود که در جامعه مورد استفاده قرار گیرد بحث بیکاری فارغ‌التحصیلان و اشتغال به کار آنها عوامل بسیاری دارد در جای دیگری به آن خواهیم پرداخت.

 

آنچه در خصوص وضعیت شغلی رشته‌های زبان‌های خارجی عرضه شده قابل بیان است به این قرار است:

۱- امکان دبیری این رشته‌ها در مراکز آموزش

۲- کار مترجمی این رشته‌ها در صورتی که گرایش مترجمی را انتخاب کرده باشید موقعیت مناسبی را برای شما فراهم می‌کند.

۳- وزارت امور خارجه

به عنوان اصلی‌ترین مرکز جذب دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشکده‌های زبان سراسر کشور محسوب می‌شود و تعامل بین دانشکده زبان‌های خارجی با وزارت خارجه گرچه در شکل ایده‌آل خود قرار ندارد ولی در آینده نه چندان دور این ارتباط به نحو مطلوبی شکل خواهد گرفت.

۴- بازار کار رشته‌های زبان‌های خارجی ارتباط مستقیمی با جهان خارج نیز داد و این نحو ارتباط می‌تواند در این بخش‌ها صورت پذیرد.

در بخش فرهنگ ارتباطات و رفت و آمدهایی که در اثر برگزاری سمینارها و جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و مانند آن برگزار می‌شود.

رونق بازار ترجمه آثار خارجی در اثر حمایت‌های بخش دولتی و خصوصی می‌تواند اشتغال مناسبی باشد برای تحصیل کردگان این رشته‌ها.

در بخش صنعت:

 

رفت و آمد در بخش صنعت و بازرگانی و بطور عموم در حوزه اقتصاد بسیار گسترده است و حضور زبان‌دان در کارخانه‌ها، ادارات و وزارتخانه‌ها برای ارتباط با بخش‌های خصوصی و دولتی کشورهای خارجی بخش وسیبع و مهمی است برای جذب دانش‌آموختگان رشته‌های زبان خارجی

استفاده از اینترنت و منابع خارجی

در شرکت‌های خصوصی و ارتباط این شرکت‌ها با دنیای خارج بسیار گسترده شده و دانستن زبان خارجی و تسلط بر یک زبان به نحوی که بتوان مخاطب را جذب نمود موقعیت خوبی را فراهم نموده است.

کلاس‌های خصوصی برای دانش‌آموزانی که در این درس ضعف دارند نیز بخشی از بازار کار این رشته‌ها را فراهم آورده.