آموزش نشانه ه-فارسی اول دبستان

امتیاز 4.00 ( 1 رای )
آموزش نشانه ه-فارسی اول دبستان

teach98.ir

 

آموزش نشانه ه-فارسی اول دبستان

 

ابتدا تصویر بزرگ کتاب را در دید دانش آموزان قرار می دهیم و از آن ها میخواهیم که با اجازه گرفتن از معلم,هرآنچه را که می بینند بیان کنند.سپس از دانش آموزان میخواهیم تا در گروه هایشان با هم مشورت کنند و هر آنچه را که قبلا بیان نکرده اند,بگویند.

حال معلم از دانش آموزان میخواهد تا برای تصویر,داستانی بسازند . یکی از دانش آموزان این کار را انجام میدهد.

نشانه را به بچه ها نشان می دهیم و می گوییم که شبیه کدام یک از نشانه هاست و چند شکل دارد.

کارت های آموزشی :

در این مرحله معلم کارتهای آموزشی کتاب( ستاره ها , آهو , کوه , ماه  )را به دانش آموزان نشان میدهد و می پرسد که چه میبنند؟نشانه قرمز در کجا قرار دارد و چه صدایی دارد بچه ها نیز چند بار آن کلمه و صدای نشانه را تکرار میکنند.سپس یکی یکی جلو آمده و کارتها را روی تصویر بزرگ نشان می دهند.

در مرحله ی بعدی,دانش آموزان کارتهایی را که از قبل تهیه کرده اند( مانند  هلو , بهار  و … )جلو آورده و نشانه های شبیه هم را به صورت ستونی می چینند.مثلا معلم کارت مادر را بالا می چسباند هر دانش آموزی که کارتی دارد که نشانه ی قرمز آن شبیه نشانه ی قرمز این واژه است آن را زیر آن می چسباند. سپس از بچه ها میخواهیم تا بگویند که این نشانه ی تازه چند شکل دارد. و صدای آن شبیه کدام یک از نشانه هایی است که با آن آشنا شده اند.

شعر :

شعری را مانند نمونه انتخاب کرده و با همراهی دانش آموزان میخوانیم.

ما،چهار تابرادر              

وسط وغیرآخر

هم اول وهم آخر

هم تنهاییم ،هم چسبان

مهربانیم و خندان

می گوییم، ای بچه ها

کشیده است این صدا

در زنگ نوشتاری

,نشانه را نوشته و از بچه ها میخواهیم تا جلو آمده و نشانه را بنوییسند.

سپس به عنوان مثال کلمه ی آهو  را نوشته

و از آنها میخواهیم تا به آن دقت کنند و صداکشی و هجا بندی اش کنند.

 

 

مطالعه بیشتر