آزمایش یخ های جادویی

بازدید: 1806 بازدید
 آزمایش یخ های جادویی
teach98.ir

 

 آزمایش یخ های جادویی

در این آموزش دانشمند کوچولوی شما با یخی که در حال ذوب شدن است و چند قطره رنگ خوراکی، یخ های جادویی خواهد ساخت . به او در انجام این فعالیت کمک کنید .در ضمن بهتر است از لباس های قدیمی حین انجام کار استفاده کنید و میز کار خود را با روزنامه بپوشانید.

لوازم مورد نیاز:

  • قطره چکان
     چند عدد قالب یخ
     ظرف مناسب
    سه کاسه پلاستیکی
     رنگ های مجاز خوراکی (زرد ،قرمز،آبی)

کارهایی که باید انجام دهید:

نصف فنجان آب را در در هر یک از ظرف ها بریزید و همزمان از کودک خود بخواهید در انجام این کار به شما کمک کند .

از هر رنگ در ظرف مخصوص آن رنگ بریزید و مخلوط کنید تا زمانی که رنگ یکدستی حاصل شود.
قالب یخ ها را در یک ظرف مناسب قرار دهید.
با کودک خود در مورد رنگ های اصلی صحبت کنید و برای او توضیح دهید که چگونه با ترکیب این سه رنگ با یکدیگر میتوانیم رنگ‌های دیگر را بسازیم.

طرز استفاده از قطره چکان را به کودک خود آموزش دهید و با این وسیله چند قطره رنگ قرمز درون یخ ها بریزید و به او آمیخته شدن رنگ و آب را نشان دهید.

از کودک خود بخواهید بوسیله قطره چکان رنگ آبی را در همان قالب بریزد و با او درباره چگونگی ترکیب رنگ قرمز و آبی صحبت کنید و در نهایت درباره رنگ بنفش به ‌دست آمده و طرح هایی که توسط آب رنگی بر روی یخ پدید آمده ذهن او را به چالش بکشانید.

در مرحله بعدی به او بگویید رنگ های زرد و آبی را برای بدست آوردن رنگ سبز به کار ببرد و همینطور می توانید با ترکیب رنگ های زرد و قرمز، رنگ نارنجی را به دست آورید.

پس از اینکه کودک شما رنگ های مختلف را آزمایش کرد

، از او بخواهید رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب کند و از تجربه خود با شما صحبت کند و همچنین می توانید به او نشان دهید که می تواند رنگ های جدیدی را ابداع کند.
همینطور که او مشغول بازی است ، یخ شروع به ذوب شدن می کند . از او بپرسید چه نظری در باره ذوب شدن یخ ها دارد و به او توضیح دهید زمانی یخ ذوب میشود که دمای هوا به بالای ۳۲ درجه برسد چون این دمایی است که انجماد رخ میدهد.

زمانی که این تجربه سرگرم کننده به پایان رسید، از کودک خود بخواهید در تمیز کردن میز کار به شما کمک کند .

همچنین ممکن است دستهای کودک شما رنگی شده باشد ،او با این آموزش هیچگاه درس هایی را که در مورد ساخت رنگ ها یاد گرفته را ، فراموش نخواهد کرد و از دیدن تاثیرات زیبای رنگ ها بر روی یخ ها لذت خواهد برد.